Harga Diri Orang Miskin

Posted on 22 April 2009 by

2


Siang hari bolong, Bang Namun sedang menyelesaikan satu kepala pelanggannya. Bagian depan rambut lelaki itu baru mulai disisir dan digunting. Kelihatan sekali keseriusan Bang Namun dalam melakukan tugas mulianya sebagai tukang cukur. Untuk mengetahui ukuran keseriusannya gampang saja. Lihat saja mulutnya. Kalau sudah monyong, berarti ia sedang bekerja serius. Sementara itu Mpok Geboy, sang istri sedang bebenah warung gado-gadonya. Belakangan hari ini, warungnya laku keras. Sebelum Dzuhur sudah habis dipesan pelanggan.

“Dari dulu sampe sekarang, masih demen nyukur aje, Bang?” Jaja, sang pelanggan mulai bicara. Seperti pelanggan Bang Namun lainnya, kebanyakan demen ngobrol ketika dicukur.

“Pegimane lagi, emang takdir gue jadi tukang cukur.” Jawab Bang Namun sekenanya. Ini juga pertanda ia sedang serius.

“Apa nggak mao idup lebih enak, Bang?” sambung Jaja.

“Maksud lu, jadi orang kaya?”

“Lha iye, emang enak jadi orang miskin terus!”

“Et dah, elu, Ja! Biar miskin juga, gue mah kagak pernah nyusahin orang. Apelagi nyusahin pemerentah!” protes Bang Namun.

“Tapi, orang idup pan, punya impian, Bang. Punya cita-cita. Abang punya?”

“Ah, elu. Umur gue mah udah bau tanah. Udah kagak mikirin cita-cita. Lagian, idup kayak gini juga ude alhamdulillah banget. Gue dapet duit. Bini gue juga. Mao ape lagi?”

“Apa Abang nggak mao punya mobil, rumah mewah, atau jalan-jalan ke luar negeri, Bang?”

“Et dah, elu, Ja! Ngapain juga gue kepengenan begitu. Paling juga ke Luar Negeri buat naek haji doangan.”

“Nah, itu namanya cita-cita, Bang. Itu namanya impian, dream!” Jaja bersemangat.

“Betul, Ja! Gue mah, cuman kepengen naek haji doangan. sama itu dah, gantiin tipi gue nyang kena petir. sama, ape ye… beli baju, buat si Akhir…” Mpok Geboy ikut nyeletuk. Ia sudah selesai menutup warungnya, lalu bersantai di kios cukur suaminya yang bersebelahan.

“Nah, bener, Mpok! Ngomong-ngomong, udah punya duit belon buat ngewujudin cita-cita Mpok?” Tanya Jaja.

“Lha, duit mah punya, Ja. Mane ade sih orang yang kagak punya duit. Tapi kan musti diputer buat besok jualan lagi!” jawab Mpok Geboy sejujurnya.

“Nah, kalo gitu, aye punya bisnis nih, mpok! Kalo kite ngejalanin bisnis luar biasa ini. satu atawe dua taon lagi, pasti bisa naek haji!” Jaja mulai pada tujuan utamanya, prospek.

“Nah lo! Pasti lu mao ngomongin el em el ye!” Celetuk Bang Namun.

“Bukan LML, Bang. Tapi MLM!”

“Ah, ude deh lu. Mending diem aje. entu mah, bisnis ngimpi doangan!” bantah Bang Namun.

“Wah, Bang. Ini emang dimulai dari ngimpi, Bang! Tapi ini MLM jujur. Kite kagak perlu ribet cari donlen. Cukup 2 orang aje! Pasti gampang. Kan tiap hari Abang same Mpok sering ketemu orang. Lagian langganan nyukur same gado-gado pan banyak tuh! Ini peluang emas, Bang, Mpok!”

“Et dah, elu Ja! Gue mah, kagak demen ame yang begituan. Buktinye tuh, si Ujang Kurap! Dulu die begaye tiap hari pake dasi. Tiap ketemu gue, ngomongnye gede: mau mubil Bang? mau rumah mewah Bang? mau kapal pesiar Bang? Et dah, betaon-taon die jalanin entu bisnis, akhire keblangsak juga. Emang uratnye urat miskin, ya miskin aje!” Bang Namun menjelaskan penolakannya dengan menceritakan pengalaman si Ujang Kurap, tetangga sebelah rumahnya.

“Ini beda, Bang! Kalo si Ujang mah, cuman kerja keras doang tapi kagak kerja cerdas! Kalo kite, cuman cari orang aje buat beli pulsa! Pan tiap orang butuh pulsa! Kan gampang. Tinggal ajak orang-orang nyang pade ke sini, pasti pade mao. Lagian jaman sekarang, siape sih yang kagak punya henpon?!”

“Gue!” Sahut Bang Namun secepat kilat.

“Lha, Abang belon punya hape?” Jaja terkejut.

“Bukannye belon! Gue kagak mao punye hape! Lagian siape sih, gue. Urusan laen kagak punya kecuali nyukur!”

“Tapi, Bang. Jangan cuman mikirin Abang aje. Tapi pikirin anak Abang tuh, si Akhir! Pan die musti kuliah, musti sekolah tinggi biar bisa jadi orang gedean!” Saran Jaja.

“Et dah, Elu Ja! Urusan si Akhir mah urusan gue ame bini gue! Sebage orang tua, gue kagak bakal nyia-nyiain hidup gue buat kepentingan tu bocah!” Bang Namun rada sewot juga melayani Jaja.

“Tapi, Bang. Kalo aje hidup kite berubah jadi orang kaya. Kan enak Bang. Kagak jadi beban pemerentah!”

“Et dah, Elu Ja! Pemilu udah lewat! Lagu lu ude kayak tukang jualan partai aje lu! Lagian, sape bilang orang miskin nyusahin pemerentah! Nyang bener mah, pemerentah nyang nyusahin orang miskin! Ngarti lu?!” Mpok Geboy membantu argumen suaminya.

“Bukan gitu, Mpok. Maksud saya, kalo kite kaya, kan jadi kagak tergantung sama orang laen. Bisa ngatur kemaoan kite sendiri. Pokoknye hidup mandiri, gitu.” Jaja masih bertahan pada perjuangannya memprospek suami istri nan setia ini. Ia tak berhenti bicara tentang keunggulan usahanya dan cita-citanya menyejahterakan bangsa endonesya.

Bang Namun duduk di sebelah Mpok Geboy. Ia biarkan si Jaja ngoceh sendiri. Rambut Jaja belum selesai diberesin. Bagian kanan sudah rapih, tapi bagian kiri masih nyamplang, awut-awutan.

“Et dah, Bang! Masa aye didiemin aje? Pegimane nih rambut? Lanjutin dong. Masa gitu aje ngambek. Maap deh, kalo aye ade sale-sale kate!” Jaja sadar.

“Bukan gitu, Ja. Tadi lu bilang kalo orang kayak kagak tegantung sama orang laen. Terus kalo orang miskin ngeribetin orang laen, atawe pemerentah. Nah, sekarang lu pikir aje sendiri. Lu bisa kagak nyukur sendiri?!” Oceh Bang Namun.

“Iye, iye, Bang! Aye ngarti. Tapi, lanjutin dong Bang, nyukurnye!”

“Nah, berarti lu masih butuh bantuan gue kan? bantuan orang miskin?!” Balas Bang Namun.

“Kagak semua orang musti kaya, Ja! Lagian nyang penting bagi kite mah, bukan kaya atawe miskin. Tapi kagak belagu, kagak sombong. Kite mah, jalanin aje idup ape adenye. Kagak usah maksain diri…” Tambah Mpok Geboy.

“Iye, iye, maapin aye Mpok, Bang. Kagak lagi-lagi deh, mrospek di mari… Tapi tulung lanjutin dong, Bang! Plis!”

Posted in: Betawi Begaye