Urusin Ayam Sama Kambing Aje!

Posted on 29 April 2009 by

7


gapleBang Ojak ngumpul di pos ronda bersama teman-teman setongkrongannya. Seperti pagi-pagi sebelumnya, rutinitas mereka adalah main gaple, atau catur, atau karambol, sambil ngobrol ngalor-ngidul. Dari 4 sampai 8 orang di pos ronda, yang paling sering cerita adalah Bang Ojak. Dia paling dituakan, paling dianggap jago, paling hebat lah.

Sambil membanting kartu balak empat, Bang Ojak ngomongin tetangganya, “Si Udin itu takut banget sama bininye! Kemaren gue suruh pulang malem aje kaga berani!” yang lain ada yang melanjutkan dengan pertanyaan, hinaan, haha-hihi, bahkan cerita-cerita lain yang menambah seru kisah kepengecutan si Udin.

Sekonyong-konyong, mereka terkejut kalau ada mpok Inong, istri si Udin yang baru pulang dari Pasar Becek, “Dasar pengangguran kagak pugu lagu! Pagi-pagi udeh ngomongin orang lu! Mending lu urusin tuh ayam sama kambing lu! Tiap hari tuh ayam berakin ubin gue! Kambing bego lu juga tuh, gragotin taneman gue! Prak!!!” Sebutir telur melesat dari tangan Mpok Inong, seketika pecah di jidat Bang Ojak. Yang tertembak telur. Bang Ojak diam saja seperti Bokir diamprogin Sundel Bolong. Mpok Inong ngeluyur meninggalkan pos ronda-tainment.

Bang Namun, yang biasanya hanya melintasi Pos Ronda, jadi mampir menyaksikan para lelaki yang tak berkutik menghadapi Mpok Inong. “Hehehe, gue kate juge ape, mending lu pade cari kerja deh, dari pade ngomongin orang. kaga ada abisnye! hehehe….”

“Ah Elu, Bang! Ngimpi ape gue semalem, pagi-pagi begini udah ditimpa telor! Kalo bukan bini orang, udah gue gaplokin tuh, Mpok Inong!” Bang Ojak menyeka kepalanya dengan sarung yang selalu diselempangkan di bahunya.

“Emang kalo bini lu sendiri, berani lu gaplokin?” tanya bang Namun.

“Et dah, Elu, Bang! Uda deh, jangan ngomongin bini gue.” Harap Bang Ojak, yang memang tak berkutik jika berhadapan dengan bang Namun. Karena rumahnya bersebelahan. Dan Bang Namun paling tahu, kalau Ojak sering diomelin sama bininya.

“Mangkenye, gue kate juge ape. Mending jangan sering-sering nongkrong dimari! Mending yang lu omongin urusan penting. Kan kaga! Cuman ngomongin kejelekan orang aje. Lagu lu pade, kayak orang-orang politik aje. Taunye cuma kejelekan orang doang! Padahal kalo diamprogin, pade pura-pura baek, alesannye paling silaturahmi politik kek, konsolidasi kek, rekonsiliasi kek, ape lagi yang lagi rame sekarang?”

“Koalisi, Bang!” cletuk Jaja yang juga ikut nongkrong bareng mang Ojak di Pos Ronda.

“Eh, ada elu, Ja?! Pegimane bisnislu? Lancar? Ngapain lu nongkrong dimari! Mending lu jualan pulsa di pasar!”

“Ngga, Bang. Ini juga lagi usaha bang! Lagi prospek temen2 dimari, bang!” Jawab Jaja yang rambutnya sudah dipermak oleh Bang Ojak lantaran Bang Namun ngambek, tempo hari.

“Prospek ape ketagihan lu, tiap pagi gue liat lu maen gaple juga, dimari! Ude deh, mending lu pade bubar deh. Elu juga Jak! Bener kate Mpok Inong tuh, mending lu urusin tuh kambing same ayamlu. Jangan ampe digorot lehernye same die!”

Seketika, sekelompok lelaki pengangguran di pos ronda-tainment bubar. Sehebat-hebatnya dan sebejad-bejadnya mereka, masih tetap hormat sama Bang Namun, lantaran ia keturunan Jawara yang disegani di Kampung ini.

Advertisements
Posted in: Betawi Begaye